Het proces ''Bereikbaarheid Damcentrum" heeft 4 samenhangende onderdelen. 1. Parkeren; 2. Uitvoeren van enkele maatregelen uit 'Benutten zoals bedoeld'; 3. Onderzoek naar bereikbaarheid en doorstroming in Damcentrum; 4. Leefbaarheid en levendigheid.
Project locatie
Project status | |
---|---|
Risico profiel | Middel |
Totaal beeld | Volgens verwachting |
Bestuur & ext. partijen | Volgens verwachting |
Planning | Aandachtspunt |
Budget | Volgens verwachting |
Project structuur | |
---|---|
Bestuurlijk opdrachtgever | Wethouder Bouw |
Ambtelijk opdrachtgever | Jeroen van de Ven |
Projectleider | Anne-Mette Jurgens / Erdal Avan |
Programma | Verkeer en vervoer |
Initiatiefnemer / Opdrachtgevers | N.v.t. |
Projectkarakteristiek | |
---|---|
Projectfase | Initiatieffase |
Einddatum | nader te bepalen |
Ruimtelijke procedure | N.v.t. |
Risicoprofiel | Midden |
Besluitvorming | |
---|---|
Laatste raads-/commissiebehandeling | kan per onderdeel verschillen |
Volgende raads-/commissiebehandeling | kan per onderdeel verschillen |
Besluitvorming | afhankelijk van onderdeel |
Afwijking t.o.v. besluitvorming | N.v.t. |
Belangrijkste wijzigingen | |
---|---|
De vier ‘brug open’-borden zijn geplaatst. Deze staan rondom het kwadrant (de Bachlaan en Oude Trambaan) en op de Vlietweg. In het Damcentrum is een Parkeerroute informatiesysteem (PRIS) in gebruik genomen. De DRIPS zijn opgeleverd, maar nog niet operationeel. Het aanbestedingstraject van de parkeersensoren is gereed. De besluitvorming over de uitbreiding blauwe zone heeft plaatsgevonden. Naar verwachting start de daadwerkelijke invoering in het najaar van 2022. |