Het proces ''Bereikbaarheid Damcentrum" heeft 4 samenhangende onderdelen. 1. Parkeren; 2. Uitvoeren van enkele maatregelen uit 'Benutten zoals bedoeld'; 3. Onderzoek naar bereikbaarheid en doorstroming in Damcentrum; 4. Leefbaarheid en levendigheid.
Project locatie
Project status | |
---|---|
Risico profiel | Middel |
Totaal beeld | Volgens verwachting |
Bestuur & ext. partijen | Volgens verwachting |
Planning | Aandachtspunt |
Budget | Volgens verwachting |
Project structuur | |
---|---|
Bestuurlijk opdrachtgever | Wethouder Keus |
Ambtelijk opdrachtgever | Jeroen van de Ven |
Projectleider | Erdal Avan |
Programma | Verkeer en vervoer |
Initiatiefnemer / Opdrachtgevers | N.v.t. |
Projectkarakteristiek | |
---|---|
Projectfase | Realisatiefase |
Einddatum | nader te bepalen |
Ruimtelijke procedure | N.v.t. |
Risicoprofiel | Midden |
Besluitvorming | |
---|---|
Laatste raads-/commissiebehandeling | kan per onderdeel verschillen |
Volgende raads-/commissiebehandeling | kan per onderdeel verschillen |
Besluitvorming | afhankelijk van onderdeel |
Afwijking t.o.v. besluitvorming | N.v.t. |
Belangrijkste wijzigingen | |
---|---|
De vier ‘brug open’-borden zijn geplaatst. Deze staan rondom het kwadrant (de Bachlaan en Oude Trambaan) en op de Vlietweg. In het Damcentrum is een Parkeerroute informatiesysteem (PRIS) in gebruik genomen. De DRIPS zijn operationeel. Het aanbestedingstraject van de parkeersensoren is gereed en de sensoren zijn geplaatst. De besluitvorming over de uitbreiding blauwe zone heeft plaatsgevonden. Naar verwachting start de daadwerkelijke invoering in het najaar van 2022. Op het moment dat, de DRIPS, de parkeersensoren en de uitbreiding van de blauwe zone operationeel zijn, zal dit proces worden afgerond en uit het projectenboek worden gehaald. |